Acil Göz Doktoru Hizmeti Ankara

Ankara Acil Göz Doktoru

Acil göz doktoru Ankara, göz dokularında meydana gelen ani hasarları ve buna bağlı gelişen görme sorunlarını ortadan kaldırmak, gözün ileri derecede hasar almasını önlemek adına uygulamalar gerçekleştiren doktorlardır. Gözlerde, görme olayının ideal bir şekilde gerçekleşebilmesi için özelleşmiş onlarca doku yer almaktadır. Bu dokular birbirleriyle uyum içerisinde çalışarak dış ortamdan gelen ışığı kırar, yönlendirir ve beynin ilgili bölgelerine iletirler. Böylece göze gelen ışık beynin özel bölgelerinde analiz edilir ve görüntü meydana gelir. Eğer bahsi geçen süreçlerin birinde, göz dokularındaki hasar veya hastalık sebebiyle bir aksama meydana gelirse bireyin görüşü bozulur. Görüş yetisinin kalitesinde düşmeler, görüş alanının daralması, bulanık görme, geçici görme kaybı veya kalıcı görme kaybı gibi sorunlar meydana gelebilir. Bu gibi durumlar göz sağlığı ve görme yetisi için son derece tehlikelidir. Göz doktorları bahsi geçen durumları ve bu durumlara yol açan nedenleri tespit edebilir, daha sonra ise özel tedavilerle bunları ortadan kaldırabilirler. Yazımızın devamında ‘’Göz doktoru tedavileri ne kadar sürer?’’, ‘’Göz muayenesi randevusu nasıl alınır?’’, ‘’Acil müdahale gerektiren göz hastalıkları hangileridir?’’ ve ‘’Göz acillerinde ortaya çıkan belirtiler nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara göz doktoru tedavileri ve benzer konular hakkında detaylı bilgi ve randevu almak için Doç. Dr. Mustafa KÖŞKER ile iletişime geçebilirsiniz.

Göz Doktoru Nedir? Acil Göz Doktoru Kimdir? Göz Acilleri Nelerdir?

Göz doktorları, gözlerin anatomik ve fizyolojik yapıları ile ilgili özel öğrenim almış olan, uzman tıp doktorlarıdır. Göz doktorları gözle ilgili sorunları ve hastalıkları teşhis edebilirler. Bu teşhisler sonucu ise hastanın sağlıklı gözlere kavuşabilmesi ve görme yetisini ideal bir şekilde kullanabilmesi için özel tedavi uygulamaları gerçekleştirirler. Özellikle de acil müdahale gerektiren durumlarda hastaların gözleriyle ilgili sorunları tespit edip, gözlerin daha fazla hasar görmesini engelleyebilir ve kalıcı görme kaybı gibi çok ciddi durumları önleyebilirler.

Göz acilleri, gözde meydana gelen ani hasarlardır, bireyin görüşünü ve göz sağlığını tehdit ettikleri için acil olarak müdahale gerektirirler. Göz acilleri herhangi bir fiziksel travma veya hastalık sebebiyle ortaya çıkabilirler.

Acil Müdahale Gerektiren Göz Hastalıkları Nelerdir? Göz Acillerinde Ortaya Çıkan Belirtileri Nelerdir?

Acil tedavi ve müdahale gerektiren göz hastalıklarından bazıları şunlardır:

• Akut glokom krizi.
  • Akut açı kapanması glokomu.
  • Şiddetli kornea ülseri.
  • Göz travmaları, göze yabancı bir cisim batması.
  • Retina dekolmanı.
  • Optik nevrit.
  • Retina damar tıkanıklığı, özellikle de santral retinal arter tıkanıklığı.
  • Şiddetli üveit.
  • Temporal arteritis.
  • Orbita sellüliti.

Bu gibi hastalıklar acil müdahale gerektirmektedir.

Acil müdahale gerektiren göz hastalıklarında şu gibi belirtiler ortaya çıkabilir:

• Ani görme kaybı.
  • Şiddetli baş ağrısı.
  • Aniden başlayan göz ağrıları.
  • Gözde yanma veya batma hissi.
  • Gözde bir anda meydana gelen kızarıklık.
  • Işık hassasiyeti.
  • Göz kanaması.
  • Çift görme.
  • Görüş alanında ani daralma.
  • Gözlerin birbirlerinden bağımsız hareket etmesi.
  • Göz bebekleri arasında boyut farkı bulunması.

Göz acillerinde bahsi geçen hastalıklar ortaya çıkabilir.

Acil Göz Doktoru Tedavileri Nasıl Olur? Göz Doktoru Hangi Hastalıkları Tedavi Edebilir?

Göz acillerinde ilk olarak hastanın bilinci yerindeyse hastanın şikayetleri dinlenir. Değilse direkt olarak muayene aşamasına geçilir. Gerçekleştirilen muayeneler ve hasta öyküsü öncülüğünde acil müdahale gerektiren durumlar belirlenir. Daha sonra ise gözde meydana gelebilecek ileri hasarın önlenebilmesi ve gözle ilgili sorunların giderilebilmesi için özel tedavilere başvurulur.

Göz doktoru şu gibi göz hastalıklarını tedavi edebilir:

• Üveit hastalığı.
  • Konjonktivit hastalığı.
  • Sarı nokta hastalığı.
  • Retina damar tıkanıklığı.
  • Makula deliği.
  • Retina dekolmanı.
  • Epiretinal membran.
  • Dejeneratif miyopi.
  • Diyabetik retinopati.
  • Santral seröz retinopati.
  • Retina yırtığı.

Göz doktorları bahsi geçen rahatsızlıkları tedavi edebilirler. Bununla birlikte hastalık olarak kabul edilmeyen miyopi, hipermetropi ve benzer kırma kusurlarına da müdahale edebilir, bireyin işlevsel bir görüş yetisine sahip olmasını sağlayabilirler.

Göz Doktoru Hangi Tedavileri Yapabilir? Göz Doktoru Randevusu Nasıl Alınır?

Göz doktoru şu gibi tedavileri gerçekleştirebilir:

• Katarakt tedavisi.
  • Katarakt ameliyatı.
  • Lazerle katarakt ameliyatı.
  • İkincil katarakt tedavisi.
  • Üveit tedavisi.
  • Göz kızarıklığı tedavisi.
  • Miyop tedavisi.
  • Hipermetropi tedavisi.
  • Astigmat tedavisi.
  • Retina dekolmanı tedavisi.
  • Retina yırtılması tedavisi.
  • Epiretinal membran tedavisi.
  • Dejeneratif miyopi tedavisi.
  • Göz içi enjeksiyon uygulamaları.
  • Makula deliği tedavisi.
  • Diyabetik retinopati tedavisi.
  • Retina damar tıkanıklığı tedavisi.
  • Sarı nokta hastalığı tedavisi.

Göz doktoru bahsi geçen tedavi uygulamalarını gerçekleştirebilir. Bu tedavilerden bazıları medikal, bazıları cerrahi ve bazıları ise özel lazer uygulamaları gerektirir.

Göz doktoru randevusu almak için internet sitemizde yer alan ‘’İletişim’’ isimli menüye tıklayabilir ve burada yer alan telefon numarasını kullanarak uygun bir tarihe randevu alabilirsiniz.

Göz Muayenesi Nerede Yapılır? Göz Muayenesi Hangi Sıklıkla Yapılmalı?

Göz muayenesi özel muayenehanelerde, devlet hastanelerinde, özel hastanelerde ve kliniklerde gerçekleştirilebilir. Muayeneyi gerçekleştiren kişinin göz hastalıkları alanında uzman olması ve muayenenin gerçekleştiği yerin, bu uygulamayı gerçekleştirmeye izni olması gerekmektedir.

Eğer gözlerle ilgili bir kırma sorunu veya hastalık söz konusu değilse, 10 ila 40’lı yaşları arasında her 5 yılda bir göz muayenesi yaptırılması önerilir. 40 ila 50 yaşları arasında olan bireyler için bu sıklık her 2 yılda bir defadır. 50 yaşından büyük olan bireylere ise her sene göz muayenesi yaptırmaları önerilmektedir. Eğer hastanın hali hazırda teşhisi konulmuş bir göz hastalığı veya kırma kusuru bulunuyorsa bahsi geçen muayeneler daha sık gerçekleştirilebilir. Doktorunuz konu hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır.

Göz Muayenesi Nasıl Yapılır? Ankara Göz Muayenesi Fiyatları 2023

Göz muayenesi, hastanın şikâyetlerinin dinlenmesi ile başlar. Daha sonra ise doktor, asıl muayene sürecine geçer. Bu süreçte çeşitli testlerden ve cihazlardan yararlanarak hastanın gözlerini inceler. Böylece şikâyetlerin kaynağını araştırır. Teşhis sürecinde gelişmiş görüntüleme tekniklerine ve kan testlerine de başvurulması mümkündür. Teşhis başarılı bir şekilde gerçekleştikten sonra, hasta ile birlikte tedavi uygulamasının detayları kararlaştırılır.