Astigmat Tedavisi Ankara

Göz, tabakalar halinde birbirlerinden ayrılan önemli dokulara sahiptir. Bu dokular birbirleriyle uyum içerisinde çalışarak nesneleri ve çevremizi görebilmemizi sağlarlar. Bazıları ışığı toplamak ve kırmakla bazıları ise ışığı yönlendirmekle görevli olan bu dokular; görevlerini her zaman gerektiği gibi yapamayabilirler. Yapılarında meydana gelen bozukluklar veya değişimler sebebiyle göze gelen ışık demetlerini doğru bir şekilde yönetemeyebilirler. Bu da görme bozukluklarına sebep olur. Görme bozuklukları arasında en sık rastlanılanlardan biri de astigmat rahatsızlığıdır. Astigmat tedavisi, günümüzde oldukça gelişmiş lazer teknolojileriyle veya numaralı gözlük gibi aksesuarlarla yapılabilmektedir.

Astigmat, bireyin çevresini bulanık bir şekilde görmesine yol açan yaygın bir görme bozukluğudur. Astigmat hastaları, gölgeli ve bozuk bir görüşe sahiptirler. Bu yüzden gece araba kullanırken veya yürürken zorlanabilirler. Gözleri çabucak yorulur, baş ağrısı gibi belirtiler deneyimleyebilirler. Bu belirtilerin tamamı kişinin gündelik yaşamını ciddi ölçüde etkileyebilmektedir. Bu sebepten astigmatı olduğundan şüphelenen bireyler, teşhisin ve tedavinin sağlanabilmesi için biz göz doktoru ile görüşmelidirler. Yazımızın devamında ‘’Astigmat ne demek?’’, ‘’Neden bulanık görüyorum?’’, ‘’Bulanık görme sebepleri nelerdir?’’ ve ‘’Astigmat tedavisi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz.

Ankara astigmat tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için bizi arayabilir; göz hastalıkları alanında uzman isimlerden olan Doç. Dr. Mustafa KÖŞKER’den randevu alabilirsiniz.

Gözler, herhangi bir sorun olmasa bile belli aralıklarla göz doktoru muayenesinden geçmelidir. Böylece aniden gerçekleşen rahatsızlıkların yanı sıra, olası göz hastalıkları da erkenden teşhis edilebilir. Göz muayenesi, göz tedavilerinin en önemli adımıdır. Başta görme bozuklukları olmak üzere pek çok göz hastalığı, kapsamlı bir muayene süreci sayesinde başarılı bir şekilde tedavi edilir. Yazımızın devamında ‘’Göz doktoru muayenesi nasıl olur?’’, ‘’Göz muayenesi nerede yaptırılır?’’, ‘’Göz muayenesi ne kadar?’’ ve ‘’Göz muayenesi kim tarafından yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz.

Ankara göz muayenesi hakkında detaylı bilgi almak için bizi arayabilir; göz hastalıkları alanında uzman isimlerden olan Doç. Dr. Mustafa KÖŞKER’den randevu alabilirsiniz.

Astigmat Nedir? Astigmat Ne Demek? Astigmat Neden Olur? Astigmat Nedenleri Nelerdir?

Astigmat, bireyin bulanık ve net olmayan bir görüşe sahip olmasına yol açan görme bozukluğudur. Gözün ön yüzeyinde, kornea olarak isimlendirilen özel bir yapı vardır. Bu yapı ışığı belli bir şekilde kırar ve gözdeki diğer dokulara doğru yönlendirir. Böylece görme işleminin ilk ve en önemli safhalarından biri başarıyla gerçekleşmiş olur. Ancak bazı durumlarda kornea, sahip olduğu şekil ve yapı bozuklukları sebebiyle ışığı sağlıklı bir şekilde kıramaz veya geçiremez. Bu da kişinin bulanık, net olmayan, bozuk bir görüşe sahip olmasına yol açar.

Astigmat, miyopla veya hipermetropla birlikte görülebilmektedir. Yani bireyler aynı anda astigmata ve miyoba veya astigmat ve hipermetroba sahip olabilirler. Ancak mesela miyobun aksine astigmat, gelişim göstermez yani çoğunlukla ilerlemez ve genellikle ortaya çıktığı haliyle kalır.

Astigmat sebepleri arasında şunlar yer alabilir:

• Genetik özellikler.
  • Çevresel faktörler.
  • Göze alınan darbeler, göz travmaları.
  • Çeşitli enfeksiyon hastalıkları.
  • Keratokonus hastalığı.

Astigmat, bahsettiğimiz nedenler sonucu ortaya çıkabilmektedir. Sonradan gelişebildiği gibi doğuştan da görülebilmektedir. Astigmata yol açan bazı hastalıklar, ileri hasarın önlenebilmesi için acil tedavi gerektirebilirler.

Astigmat Belirtileri Nelerdir? Astigmat Hastaları Nasıl Görür?
  • Bulanık görme.
  • Gölgeli görme.
  • Gözlerin çabuk yorulması.
  • Kapalı havalarda, geceleri veya loş ortamlarda görüşün daha da zorlaşması.
  • Gözlerde batma, yanma ve ağrı.
  • Baş ağrısı.
  • Gözleri kısarak görmeye çalışma.

Bu gibi belirtiler astigmat hastalarında yaygın bir biçimde gözlenmektedir. Ancak bu belirtiler, büyük oranda diğer görme bozukluklarının belirtileriyle benzerlik gösterir. Bu yüzden kesin teşhisin mümkün olabilmesi için bir göz hastalıkları uzmanıyla görüşmek gerekir.

Daha önce de bahsettiğimiz gibi astigmat iki şekilde görülmektedir, ilki miyopla birlikte görülen astigmat, diğeri ise hipermetropla birlikte görülen astigmattır. Miyopla birlikte görülen astigmatta birey, uzağı görmekte zorlanır, uzağı bulanık bir şekilde görür. Hipermetropla birlikte görülen astigmatta ise birey, yakını görmekte zorlanır, yakındaki nesneler veya yazılar bulanıktır.

Astigmatın Tedavisi Var Mı? Astigmat Tedavisi Nasıl Yapılır? Astigmat Tedavisinde Kullanılan Yöntemler Nelerdir?

Astigmat, tedavisi olan bir görme bozukluğudur. Bu tedavi günümüzde gözlüklerden kontakt lenslere, göz içi merceklerden lazer operasyonlarına kadar pek çok farklı uygulamayla yapılabilmektedir. Tedavinin hangi uygulamayla yapılacağına, hastanın taleplerine ve yaşı gibi faktörlere dikkat edilerek karar verilir.

Astigmat tedavisi öncesi hastalar, göz hastalıkları uzmanı tarafından detaylı bir muayeneden geçerler. Bu muayene sırasında, göz ve göz dokuları incelenir. Birtakım testler ve ölçümler yardımı ile astigmatın türü ve kapsamı değerlendirilir. Daha sonra ise hastanın talepleri de göz önünde bulundurularak kişiye özel bir tedavi planı oluşturulur. Bu plan dahilinde gözlük ve kontakt lens gibi aparatlar kullanılabilir. İleri astigmat durumunda ise doktorlar genelde,  Smile Lazer, No Touch Lazer ve Lasik Ameliyatı gibi gelişmiş lazer uygulamalarını önerirler. Saydıklarımızın yanı sıra Göz İçi Lens veya Akıllı Lens uygulamaları da tercih edilebilmektedir. Bahsi geçen uygulamalar hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde, kendi isimleriyle yer alan yazıları inceleyebilirsiniz.

Ankara Astigmat Tedavisi Fiyatları 2023 Ankara Göz Muayenesi Fiyatları 2023

Astigmat tedavisi Ankara fiyatları, tedavinin hangi yöntemle yapıldığına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.

Ankara astigmat tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizi arayabilir; göz hastalıkları alanında uzman isimlerden olan Doç. Dr. Yasin Şakir Göker’den randevu alabilirsiniz.