Miyop Tedavisi Ankara

Göz, insan vücudundaki en gelişmiş duyu organlarından biridir. Bünyesinde barındırdığı dokular yardımı ile çevremizi, çoğu zaman kusursuz bir şekilde algılamamızı sağlar. Böylece sorunsuz bir şekilde çevremizle etkileşim kurabilir, hayatımızı idame ettirebiliriz. Ancak bazı durumlarda, gözü meydana getiren dokular görevlerini olması gerektiği gibi yerine getiremeyebilirler. Işığı toplama, kırma ve yönlendirme görevi olan bu özelleşmiş dokular, sahip oldukları yapısal problemler sebebiyle ışık demetlerini gerektiği gibi kontrol edemeyebilirler. Bu gibi durumlarda görme bozuklukları olarak bilinen rahatsızlıklar ortaya çıkar. Miyop, görme bozuklukları arasında oldukça yaygın olan bir göz hastalığıdır. Günümüzde oldukça gelişmiş tedavi uygulamalarıyla miyobun olumsuz etkileri ortadan kaldırılabilmektedir.

Miyop, bireyin uzağı görmesini zorlaştıran, bulanık ve net olmayan bir görüntüye sebep olan yaygın bir görme bozukluğudur. Miyop olan hastalar; televizyon izlerken altyazı okumakta zorlanabilirler, manzaraları bulanık olarak görürler, tabela okumakta güçlük çekebilirler. Tüm bu durumlar kişinin gündelik yaşamını olumsuz etkileme potansiyeline sahiptir. Bu yüzden miyop olduğundan şüphelenen bireyler, kesin teşhisin sağlanabilmesi ve tedavinin mümkün olabilmesi için bir göz doktoruyla görüşmelidirler. Yazımızın devamında ‘’Uzağı görememe sorunu nedir?’’, ‘’Uzağı görememe nasıl geçer?’’, ‘’Miyop nasıl tedavi edilir?’’ ve ‘’Miyop tedavisi yöntemleri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz.

Ankara miyop tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için bizi arayabilir; göz hastalıkları alanında uzman isimlerden olan Doç. Dr. Mustafa KÖŞKER’den randevu alabilirsiniz.

Gözler, herhangi bir sorun olmasa bile belli aralıklarla göz doktoru muayenesinden geçmelidir. Böylece aniden gerçekleşen rahatsızlıkların yanı sıra, olası göz hastalıkları da erkenden teşhis edilebilir. Göz muayenesi, göz tedavilerinin en önemli adımıdır. Başta görme bozuklukları olmak üzere pek çok göz hastalığı, kapsamlı bir muayene süreci sayesinde başarılı bir şekilde tedavi edilir. Yazımızın devamında ‘’Göz doktoru muayenesi nasıl olur?’’, ‘’Göz muayenesi nerede yaptırılır?’’, ‘’Göz muayenesi ne kadar?’’ ve ‘’Göz muayenesi kim tarafından yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz.

Ankara göz muayenesi hakkında detaylı bilgi almak için bizi arayabilir; göz hastalıkları alanında uzman isimlerden olan Doç. Dr. Mustafa KÖŞKER’den randevu alabilirsiniz.

Miyop Nedir? Miyop Ne Demek? Miyop Neden Olur? Miyop Nedenleri Nelerdir?

Miyop, uzağı bulanık bir şekilde görmeye sebep olan görme bozukluğudur. Miyop olan hastalar belli bir mesafeden sonrasını görmekte, bu mesafede yer alan cisimleri, kişileri algılamakta zorluk çekebilirler. Genelde ilk okul döneminde ortaya çıkan bu rahatsızlık, bireyin yetişkinlik yaşamına kadar ilerleme gösterebilir. Miyoplu bireyler, uzağı net bir şekilde görememeleri sebebiyle gündelik yaşamlarında çeşitli zorluklarla karşılaşabilirler. Miyop, günümüzde pek çok farklı şekilde tedavi edilebilen bir görme bozukluğudur.

Göz içerisindeki dokular, dışarıdan gelen ışık demetlerini belli açılarla kırar ve retinaya yönlendirirler. Normal şartlarda bu ışık demetleri tam olarak retinanın üzerine düşer ve sonraki süreçlerin yardımıyla da görme işlemi sorunsuz bir şekilde gerçekleşmiş olur. Ancak miyoplu bireylerde, bahsi geçen ışık demetleri retinanın üzerine değil de önüne düşerler. Bu yüzden uzağı görmekte zorlanırlar. Bu durum göz yapısının normalden daha uzun olması sebebiyle ortaya çıkmaktadır. Göz yapısının normalden uzun olması ise şu gibi nedenlerden kaynaklanıyor olabilir:

• Güneşin zararlı ışınlarına maruz kalmak.
  • Tablet, telefon ve benzeri dijital cihazların başında fazla vakit geçirmek.
  • Birtakım çevresel etmenler.
  • Genetik yatkınlık.

Bahsettiğimiz durumlar miyoba sebep olabilir, miyobu tetikleyebilir veya miyobun ortaya çıkma sürecini hızlandırabilirler.

Miyop Belirtileri Nelerdir? Miyop Hastaları Nasıl Görür?

Miyop belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Uzağı görmekte zorlanma. Mesela araba kullanırken tabelaları okumakta güçlük çekmek, televizyondaki altyazıları seçememek.
  • Gözleri kısarak bakmak.
  • Göz yorgunluğu.
  • Göz yorgunluğu sebebiyle baş ağrısı ve göz batması.
  • Özellikle de geceleri veya loş ışıkla aydınlanan mekanlarda, kıyasla uzakta yer alan cisimleri seçmekte güçlük.

Bu belirtiler, bireylerde farklı derecelerde bulunabilirler. Aynı şekilde belirtilerin şiddeti, yaşla birlikte ergenliğin sonlarına kadar artış gösterebilir. Yalnızca bahsettiğimiz belirtilere bakarak miyop teşhisi koymak mümkün değildir. Göz doktorları, çeşitli ölçümler ve testler yardımı ile miyobu kesin olarak teşhis ederler, miyobun derecesini belirler ve en uygun tedaviyi hasta için özel olarak planlarlar.

Miyoplu bireyler uzağı bulanık ve net olmayan bir şekilde görürler. Genelde kitap okurken veya telefonlarında vakit geçirirken herhangi bir sorunla karşılaşmazlar. Ancak özellikle de kapalı havalarda veya geceleri araba kullanırken; başka arabaların plakalarını okumakta, trafik işaretlerini anlamakta veya tabelaları okumakta zorluklar yaşayabilirler.

Miyop Tedavisi Var Mı? Miyop Tedavisi Nasıl Yapılır? Miyop Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Miyop tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Miyop sebebiyle bozulan görüş, başta numaralı gözlükler ve kontakt lensler yardımıyla düzeltilebilmektedir. Ancak bahsettiğimiz aksesuarlar ve aparatlar, görüşün düzgün sağlanabilmesi için düzenli olarak kullanılmalıdırlar. Bunlar olmadığında görüş yine eski, bulanık haline döner. Belli bir yaştaki, bazı kriterlere uyan bireyler, lazer uygulamaları ve göz içi lens uygulamalarıyla kalıcı miyop tedavisi olabilirler.

Miyop tedavisi Ankara, miyobun derecesine, hastanın yaşına ve hastanın taleplerine göre farklı şekillerde yapılabilmektedir. Bu süreçte hastalar, göz doktoru tarafından yürütülen özel bir muayeneden geçerler. Daha sonra ise kararlaştırılan tedavi uygulaması gerçekleştirilir. Bu tedavi, bireyin göz numarasına uygun gözlüklerle veya kontakt lenslerle sağlanabilmektedir. Bunlara ek olarak Smile Lazer, Lasik Ameliyatı, Excimer Lazer ve Göz İçi Lensler gibi uygulamalarla kalıcı tedavi sağlanabilmektedir. Bahsettiğimiz lazer uygulamaları gözlük ihtiyacını %95’lere varan oranda, tamamen ortadan kaldırabilmektedir. Bu uygulamalar hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan yazıları inceleyebilirsiniz.

Ankara Miyop Tedavisi Fiyatları 2023 Ankara Göz Muayenesi Fiyatları 2023

Ankara miyop tedavisi fiyatları, tedavinin hangi yöntemle yapıldığına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Ankara miyop tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için bizi arayabilir; göz hastalıkları alanında uzman isimlerden olan Doç. Dr. Mustafa KÖŞKER’den randevu alabilirsiniz.